NEVAT GPI bij SMI Group op Social Selling koers

Op donderdag 22 juni vond de GPI ledenbijeenkomst plaats bij SMI Plaatwerk in Leeuwarden. De 40 aanwezige leden kregen een rondleiding aangeboden door gastheer Geert Bloemhof van SMI Group. Bloemhof was erg enthousiast over de bijeenkomst, de hoge opkomst en de boottocht over de Friese meren. Tijdens de rondleiding liet hij onder andere het gespecialiseerde hoogwaardige laswerk bij SMI Group zien. Ook was hij erg te spreken over de lezing van Laura Nuhaan. Zij bracht de leden op de hoogte van het belang van de verkoop door social media.

Wat is Social Selling?
Social Selling is niet het optuigen van een Facebookpagina om likes te verzamelen. Het is het strategisch en structureel inzetten en integreren van social tools in bestaande verkoopprocessen. Dat betekent dat je niet zomaar ad hoc aan de slag kan met Social Selling.

Tijdens de bijeenkomst gaf Nuhaan de aanwezige leden een stappenplan mee om klantinformatie te verzamelen, leads te onderhouden en de samenwerking met marketing te verbeteren vanuit een integraal perspectief. Meer informatie is terug te lezen in haar boek Social Selling en in dit interview waarin Nuhaan ingaat op wat Social Selling is, hoe je het inzet en wat het oplevert.

Wat levert Social Selling op?
Regelmatig worden onderzoeken gedaan naar de vraag wat Social Selling oplevert. Zie hier een aantal recente feiten die het belang van Social Selling onderstrepen. Wist je bijvoorbeeld dat…

  • …73 procent van de verkopers die social selling inzetten beter presteren dan hun collega’s die dat niet doen? (Bron)
  • …46 procent van de social sellers hun target behalen vergeleken met 38 procent van de verkopers die social niet inzetten? (Bron)
  • …beslissingsnemers vijf stukken content consumeren voordat ze willen spreken met een vertegenwoordiger? (Bron)
  • … bedrijven die marketing en sales op elkaar hebben afgestemd 24 procent sneller omzetgroei realiseren over een periode van drie jaar ? (Bron)

Maak kans op een adviessessie van Laura Nuhaan
Heb je het boek al gekocht of ben je inmiddels enthousiast geworden dat je van plan bent om het te kopen? Dan maak je kans op een persoonlijke adviessessie van een uur! Deel jouw ervaring met een originele foto op social media en je maakt direct kans. Plaats de volgende gegevens in je bericht: #meeromzetmetsocialselling @lauranuhaan en http://bit.do/SocialSellingBoek (of klik hier om te tweeten).

Kijk voor meer informatie over digitale transitie en sales strategie op www.andeta.com