Uitnodiging: Hoe blijf ik in control?

Laden Evenementen

Eerder organiseerde NEVAT een aantal bijeenkomsten over “disaster recovery” en risicomanagement. Aanleiding was de groeiende behoefte van opdrachtgevers en leden om continuïteit in toelevering te borgen. Naast de financiële en emotionele impact van een calamiteit, blijkt doorleveren en herstellen na een calamiteit lastig en soms onmogelijk. Uit onderzoek blijkt ook dat na een (brand)calamiteit 60% van de getroffen bedrijven binnen 2 jaar alsnog failliet gaat. Eén van de oorzaken is het (blijvend)verlies aan klanten. Zeker in de maakindustrie zal dit effect toenemen. Immers flexibel en op maat produceren betekent vaak minder voorraad. Hierdoor zijn klanten sneller genoodzaakt om uit te wijken naar andere leveranciers. Belangrijkste conclusie is daarom, dat het voorkomen van een calamiteit prioriteit verdient. Een calamiteit kan zich op verschillende manieren manifesteren en de impact kan per bedrijf sterk verschillen. Voor de juiste focus en het vinden van de juiste oplossingen is het belangrijk om eerst de diverse risico’s te inventariseren en inzichten en ervaringen met elkaar te delen.

Hiervoor organiseren wij op donderdag 30 november om 15.00 uur een kick-off met als thema: “Hoe blijf ik in control?”. Tijdens deze kick-off bespreken we ook de eerste ervaringen van een drietal leden met een door Meeùs uitgevoerde risico-inventarisatie.

Meeùs is partner van NEVAT en FME en de eerste verzekeringsadviseur in Nederland die voor de werkwijze en uitvoering van hun risico-inventarisatie ISO-9001 gecertificeerd is. Dit zorgt ervoor dat na een gestructureerd interview een kwalitatief rapport wordt geleverd waarin alle relevante (risico)onderwerpen aan bod komen.

  1. 15.00 uur: Ontvangst
  2. Presentatie Meeùs: Aanleiding, doel en werkwijze bij risico-inventarisatie
  3. ISO 9001 (bijdrage door Denise IJsselstijn, CEO QMS International)
  4. Delen eerste ervaringen risico-inventarisaties
  5. Feedback/aanvullingen
  6. Afsluiting met hapje/drankje (verwachting rond 17.00 uur)

Klik hier om je aan te melden.

Locatie
Van der Valk Hotel Utrecht
Winthontlaan 4-6
3526 KV Utrecht