Samen producten ontwikkelen in het MKB – herken de 7 sloten

Veel MKB-ers worstelen met de vraag hoe ze leveranciers op een verstandige manier kunnen betrekken bij productontwikkeling. Want productontwikkeling is toch al een onzekere bezigheid. Zeker samen met andere technische bedrijven, omdat de markt om geavanceerde oplossingen vraagt maar je nu eenmaal niet alle specialismen zelf in huis kunt hebben. En wat zijn de risico’s die je loopt bij samen producten ontwikkelen?

Herken de zeven sloten

Tijdens een sessie van circa twee uur met het (top)management van MKB-bedrijven, laten we zeven sloten de revue passeren, waarin je als onderneming kunt lopen als je samen werkt aan productontwikkeling. De vraag die we tijdens die sessie aan de deelnemers voorleggen is of ze deze zeven sloten ook herkennen die we tijdens eigen ervaringen gedetecteerd hebben. En natuurlijk geven we ook tips en aandachtspunten om te voorkomen dat je bij het aangaan van samenwerkingsverbanden in één of meer van deze zeven sloten loopt.

Begeleiders sessie

  • Ing. Hans Dijkhuis (MBA) – voormalig inkoopdirecteur bij DAF en ASML. Bij deze laatste organisatie heeft Hans aan de wieg gestaan van de vele samenwerkingsverbanden die ASML sinds het begin van deze eeuw heeft op het gebied van innovatie met MKB bedrijven.
  • Willem de Vries (MM) – marketeer in hart en nieren en sinds 2008 managing partner van STEM Industrial Marketing Centre. Hij weet als geen ander de betekenis van het creëren van onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde voor de maakindustrie en het belang van samenwerkingsverbanden daarbij.

Voor wie bestemd

De managers die we voor deze sessie op het oog hebben, dragen eindverantwoordelijken voor de organisatie, of zijn verantwoordelijk voor innovatie, marketing of als projectmanager bij samenwerking bij de ontwikkeling van producten of diensten en:

  • realiseren zich dat het ontwikkelen van producten en diensten in de toekomst alleen maar vaker samen met ander bedrijven zal plaatsvinden;
  • opereren zelf al in samenwerkingsverbanden en ervaren al de nodige problemen hierbij maar staan er juist ook voor open om hun ervaringen te delen maar ook om aandachtspunten mee te krijgen om die samenwerking te optimaliseren;
  • overwegen om productontwikkeling samen met andere bedrijven op te starten en willen daarbij voorbereid willen op de zeven sloten waar ze niet in terecht willen komen.

Interesse in deelname?

Deze workshop op dinsdag 9 oktober gaat zonder meer door. Deelnemen is nog mogelijk en geheel vrijblijvend en kosteloos. Want uw bijdrage aan deze sessie is voor STEM Industrial Marketing Centre waardevolle informatie waarmee wij onze dienstverlening aan het technisch MKB willen optimaliseren.

Datum: donderdag 7 maart (aanvang 9.00 uur).
Locatie: ICR3ATE – Ede (na aanmelding ontvangt u de adresgegevens).

Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

2019-02-01T11:05:24+00:001 februari 2019|Actueel nieuws|